Apartamenty Ahoj! i Laba

Regulamin Wynajmu

2 czerwiec, 2023

OGÓLNE WARUNKI REGULAMIN WYNAJMU APARTAMENTÓW NA POBYT CZASOWY 



DEFINICJE

  1. Firma - "4media Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Cechowej 6, 81-174 Gdynia, NIP:9581661907, REGON: 221800583, KRS: 0000443930” świadcząca usługi wynajmu apartamentów i domów. 
  2. Klient - osoba fizyczna lub prawna posiadająca zdolność do czynności prawnych w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierająca umowę z Firmą. 
  3. Apartament - lokal mieszkalny opisany w ofercie przedstawionej na stronie internetowej. 
  4. Formularz rezerwacyjny - dokument stanowiący formę rezerwacji apartamentu na pobyt czasowy. 
  5. Zadatek – kwota stanowiąca część lub całość wpłaty Klienta za pobyt w apartamencie. 
  6. Kaucja - suma pieniężna wpłacona przez Klienta przed przyjazdem na rachunek bankowy Firmy, stanowiąca zabezpieczenie kosztów z tytułu ewentualnych strat w wyposażeniu lub uszkodzeń w apartamencie, zwracana Klientowi do 7 dni po wyjeździe, jeżeli nie zostaną stwierdzone braki lub/i szkody w apartamencie. 

POSTANOWIENIA OGÓLNE 

Firma oświadcza, że jest uprawniona do świadczenia usług czasowego wynajmu apartamentów i domów na krótkotrwałe pobyty wypoczynkowe Klientów. 

REZERWACJA

  1. Oferta dostępnych w Firmie apartamentów i domów znajduje się na stronie internetowej https://apartamenty-nad-morzem-gdynia.pl/ 
  2. Rezerwacji apartamentów można dokonać on-line na stronie https://apartamenty-nad-morzem-gdynia.pl/, drogą elektroniczną lub telefonicznie. 
  3. Rezerwacja następuje po wypełnieniu przez Klienta formularza rezerwacyjnego on-line na stronie lub odesłania go drogą mailową. 

OPŁATY

  1. Opłata za wynajem jest każdorazowo podana w formularzu rezerwacyjnym.
  2. Opłata zawiera obowiązujący 8% podatek od towarów i usług. 
  3. Opłata za wynajem obejmuje: 
    • pobyt w apartamencie osób w liczbie ustalonej w formularzu; 
    • media zużywane przez Klienta; 
    • pranie pościeli i ręczników; 
    • sprzątanie końcowe. 
  4. Opłata nie obejmuje: 
    • wyżywienia
    • sprzątania dodatkowego
    • dodatkowej wymiany pościeli i ręczników,
    • pobytu zwierzęcia
    • wypożyczenia łóżeczka dziecięcego
    • opłaty klimatycznej.
    chyba, że formularz rezerwacyjny stanowi inaczej.
  5. Klientowi, po 7 dniach pobytu w apartamencie, przysługuje bezpłatna wymiana ręczników. Warunkiem wymiany jest zgłoszenie przez Klienta do Firmy drogą mailową lub telefoniczną chęci wymiany. 

ZASADY PŁATNOŚCI 

  1. W przypadku dokonania rezerwacji online na stronie apartamenty-nad-morzem-gdynia.pl płatność odbywa się przy użyciu jednej z dostępnych form płatności on-line – karta płatnicza, przelew, BLIK. Po dokonaniu płatności Klient otrzyma podsumowanie rezerwacji wraz potwierdzeniem płatności.
  2. W przypadku rezerwacji telefonicznej lub za pomocą poczty e-mail, Klient otrzyma szczegółowe instrukcje dotyczące dokonania płatności. Nieopłacenie rezerwacji w ciągu 24 godzin skutkuje anulowaniem rezerwacji.
  3. W przypadku wyboru „płatności częściowej” Klient opłaca 15% kwoty w formie zadatku, a pozostałą kwotę do 45 dni przed przyjazdem. W przypadku nieopłacenia pozostałej kwoty w terminie 45 przed przyjazdem, rezerwacja zostanie anulowana, a środki nie zostana zwrócone.

ZMIANA REZERWACJI  

  1. Klient może zmienić termin rezerwacji, pod warunkiem, że w nowym terminie będą dostępne apartamenty w standardzie zaakceptowanym przez Klienta, najpóźniej 45 dni przed ustaloną datą przyjazdu. Koszt zmiany terminu wynosi 15% ceny rezerwacji. Klient zobowiązany jest również dopłacić różnicę w cenie, jeśli takowa występuje, w chwili dokonania zmiany rezerwacji; 
  2. W przypadku zmiany terminu rezerwacji i/lub apartamentu na tańszy wpłacona przez Klienta opłata nie podlega zwrotowi. 
  3. W przypadku, gdy zgłoszona przez Klienta zmiana w dokonanej rezerwacji nie jest możliwa, rezerwacja obowiązuje i zostanie zrealizowana zgodnie z jej pierwotnymi zasadami. 

ANULOWANIE REZERWACJI   

  1. W przypadku anulowania rezerwacji, wpłacona kwota nie zostanie zwrócona.
  2. Firma może anulować rezerwację, w przypadku, gdy rezerwacja nie została opłacona przez Klienta we wskazanym w Formularzu terminie.

ZASADY ZAMELDOWANIA I WYMELDOWANIA W APARTAMENCIE 

  1. Klient oczekiwany jest w apartamencie w pierwszym dniu pobytu określonym w rezerwacji, od godziny ustalonej przez Firmę, chyba że inaczej uzgodniono z Firmą przy dokonywaniu rezerwacji. 
  2. Klient powinien opuścić apartament do godziny ustalonej przez Firmę/Zarządcę w dniu wyjazdu, chyba że inaczej uzgodniono z Firmą/Zarządcą przy dokonywaniu rezerwacji lub w trakcie pobytu. 
  3. Odbiór kluczy do apartamentu przez Klienta następuje po wcześniejszym dokonaniu wszystkich opłat rezerwacyjnych, w tym również opłaceniu obowiązkowej kaucji (jeśli widnieje o niej informacja przy dokonywaniu rezerwacji). Do każdego apartamentu dostępny jest tylko jeden komplet kluczy. 
  4. Klient po pełnym opłaceniu rezerwacji otrzymuje od Firmy instrukcje zameldowania/wymeldowania drogą mailową na adres podany w formularzu rezerwacyjnym, najpóźniej w dniu poprzedzającym datę zameldowania. 
  5. W dniu wymeldowania klucze do apartamentu Klient zobowiązany jest przekazać klucze osobie wskazanej przez Firmę lub pozostawić w odpowiednim miejscu, zgodnie z instrukcją przesłaną przez Firmę. Brak zastosowania się do tej zasady może skutkować obciążeniem Klienta wszelkimi kosztami powstałymi z tego tytułu. 
  6. Zameldowanie w apartamencie oznacza zakkceptowanie regulaminu.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ KLIENTA  

  1. Po przejęciu apartamentu Klient ponosi pełną odpowiedzialność za znajdujące się w apartamencie elementy wyposażenia i wystroju. 
  2. W przypadku stwierdzenia przez Klienta jakichkolwiek braków lub uszkodzeń apartamentu, Klient ma obowiązek ich zgłoszenia Firmie drogą mailową najpóźniej w ciągu 2 godzin po zameldowaniu. Spis elementów wyposażenia apartamentu znajduje się w opisie oferty i/lub na zdjęciach na stronie https://apartamenty-nad-morzem-gdynia.pl/. 
  3. W przypadku stwierdzenia przez Firmę braków lub uszkodzeń w apartamencie, które nie zostały zgłoszone Firmie w ciągu 2 godzin od zameldowania, Klient ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody i braki w apartamencie. 
  4. Klient realizujący rezerwację odpowiada podczas pobytu za zachowania wszystkich współlokatorów i osoby korzystające w tym czasie z apartamentu oraz wszelkie szkody, straty, brakujące elementy powstałe z winy użytkowników apartamentu. 

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W TRAKCIE POBYTU 

  1. Klient zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia apartamentu (tj. zamykania drzwi i okien, starannego przechowywania kluczy). 
  2. W apartamencie może mieszkać maksymalnie tylko taka ilość osób, jaka została zadeklarowana w formularzu rezerwacyjnym. 
  3. Zabrania się organizowania w apartamencie imprez, które zakłócają porządek w budynku. 
  4. We wszystkich apartamentach obowiązuje cisza nocna między godziną 22.00 a 07.00 rano. 
  5. Klient zobowiązany jest utrzymywać apartament, z którego korzysta w ramach rezerwacji, we właściwym stanie i standardzie – w takim, jakim został przez niego odebrany w pierwszym dniu pobytu. 
  6. Palenie tytoniu i innych wyrobów tytonio-podobnych w apartamencie jest zabronione. 
  7. Wcześniejszy niż określony w rezerwacji, wyjazd Klienta nie zobowiązuje Firmy do zwrotu jakiejkolwiek części opłaty za wynajem. 
  8. Firma zastrzega sobie prawo, w przypadkach nagłych usterek lub innych zdarzeń losowych, do relokacji Klienta do innego obiektu o podobnym standardzie, wielkości i lokalizacji. 

KARY UMOWNE  

  1. W ciągu 48 godzin od wymeldowania Klienta, po zakończonym okresie najmu, zostaną przeprowadzone przez Firmę oględziny stanu wyposażenia apartamentu. 
  2. Stwierdzenie braków i/lub uszkodzeń w apartamencie, uprawnia Firmę do potrącenia z kaucji należnego wynagrodzenia lub pobrania środków/żądania zapłaty od Klienta kwoty poniesionych strat w celu przywrócenia stanu oraz standardu apartamentu do stanu pierwotnego. 
  3. Brak zgłoszenia przez Klienta uszkodzeń i/lub braków w apartamencie nie zwalnia Klienta z ewentualnej odpowiedzialności za nie. 
  4. Za zgubienie kluczy Firma ma prawo obciążyć Klienta kosztami dorobienia kluczy i wymiany zamków. 
  5. W przypadku szczególnego nieutrzymania przez Klienta czystości w apartamencie, które skutkować będzie koniecznością wykonania dodatkowych prac przez personel sprzątający, a sprzątanie przekroczy standardowy czas sprzątania apartamentu tj. 2 godziny, Firma ma prawo obciążyć Klienta opłatą dodatkową w kwocie 120 PLN za każdą dodatkową godzinę pracy personelu sprzątającego. 
  6. Złamanie zakazu palenia w apartamencie skutkuje obciążeniem Klienta opłatą dodatkową w wysokości 500 PLN. 
  7. Nieuzasadnione wezwanie pracowników Firmy skutkuje obciążeniem Klienta opłatą dodatkową w wysokości 150 PLN. 
  8. W przypadku przyjazdu policji lub firmy ochroniarskiej z powodu nagannego zachowania Klienta lub osób zajmujących z nim apartament bądź skarg sąsiadów na w/w osoby, Firma ma prawo obciążyć Klienta dodatkową opłatą w wysokości 1000 PLN. 
  9. Jeżeli po upływie terminu najmu albo po jego wypowiedzeniu Klient nadal używa apartamentu bez zgody Firmy, Klient zobowiązany jest do zapłaty odszkodowania za bezumowne korzystanie z apartamentu w wysokości 5 krotność opłaty dokonanej za rezerwację. 
  10. W przypadku przebywania w apartamencie większej liczby osób od zadeklarowanej w formularzu rezerwacyjnym, stwierdzenia przez Firmę dewastacji i/lub rażącego naruszenia miru domowego, Firma uprawniona jest do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym lub/i żądania odpowiedniej dopłaty. W takim przypadku Klientowi nie przysługuje zwrot opłaty i innych kosztów wynajmu, także za czas, w którym z w/w przyczyn skrócony zostanie okres rezerwacji apartamentu 
  11. W przypadku przyjazdu z psem, Klient jest zobowiązany do wyprowadzania zwierzęcia na smyczy i sprzątania po psie. W przypadku naruszeń Firma ma prawo obciążyć Klienta karą umowną w wysokości 500 PLN.
  12. Pozostawienie psa w apartamencie bez opieki - Firma ma prawo obciążyć Klienta karą umowną w wysokości 500 PLN
  13. Zajęcie dodatkowego miejsca parkingowego bez uzgodnienia - Firma ma prawo obciążyć Klienta karą umowną w wysokości 500 PLN

REKLAMACJA  

  1. W razie stwierdzenia nieprawidłowości w trakcie pobytu w apartamencie, w stosunku do warunków określonych w rezerwacji, Klient ma prawo do złożenia reklamacji w trakcie pobytu lub do jednego dnia po jego zakończeniu. Po przekroczeniu tego terminu w/w uprawnienie Klienta wygasa, zaś reklamacje zostaną pozostawione bez rozpoznania. 
  2. Reklamacje, skargi i wszelkie zażalenia należy przesyłać na adres: laba.ahoj.gdynia@icloud.com. 
  3. Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni roboczych od jej otrzymania przez Firmę. Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony drogą mailową o sposobie załatwienia reklamacji. 
  4. W przypadku uwzględnienia reklamacji Klient otrzyma rekompensatę w wysokości proporcjonalnej do poniesionej i udokumentowanej szkody. 

POSTANOWIENIA DODATKOWE  

  1. Klient podczas całego pobytu przez 24 godziny na dobę/7 dni w tygodniu może zgłaszać ewentualne awarie lub szkody w apartamencie pod numerem: +48731723271 lub mailowo na adres: laba.ahoj.gdynia@icloud.com. 
  2. W przypadku, gdy Firma nie może wywiązać się ze złożonej przez Klienta rezerwacji, ma ona obowiązek zaoferować Klientowi apartament w tym  samym terminie o podobnym standardzie. Jeżeli Klient nie zaakceptuje zmiany, Firma zobowiązuje się do zwrotu wszystkich wniesionych przez Klienta opłat. Nie dotyczy to okoliczności, za które Firma nie ponosi odpowiedzialności, a powstałe w wyniku siły wyższej tj. wojna, trzęsienie ziemi, powódź, epidemia, tsunami, pożar, decyzje władzy itp. 
  3. Firma nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności powstałe podczas pobytu Klientów związane z pracami budowlanymi lub wykończeniowymi, jakie mogą być prowadzone na terenie obiektu, w którym usytuowany jest apartament, jak i wokół niego, przerwaniem z przyczyn niezależnych od apartamentu dostawy mediów (m.in. prądu, wody, c.o.), Internetu, telewizji, emisjami hałasu z nieruchomości sąsiednich. 
  4. Firma nie ponosi odpowiedzialności za utratę rzeczy pozostawionych przez Klienta w apartamencie, skradzionych z niego w wyniku włamania, uszkodzonych wskutek zdarzeń losowych, a także za ewentualne uszkodzenia samochodu na miejscu parkingowym. 
  5. Wszelkie dane osobowe Klientów będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji rezerwacji oraz w celach marketingowych, zgodnie z postanowieniami Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r. 
  6. Klient dokonując rezerwacji wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Firmy. 
  7. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mieć będą przepisy Kodeksu cywilnego. 
  8. Wszelkie spory pomiędzy Firmą a Klientem będą rozpatrywane zgodnie z przepisami prawa polskiego przez sąd właściwy dla siedziby Firmy.