Apartamenty Ahoj! i Laba
Regulamin Wynajmu
2 czerwiec, 2023
OGÓLNE WARUNKI REGULAMIN WYNAJMU APARTAMENTÓW NA POBYT CZASOWY
DEFINICJE
- Firma - "4media Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Cechowej 6, 81-174 Gdynia, NIP:9581661907, REGON: 221800583, KRS: 0000443930” świadcząca usługi wynajmu apartamentów i domów.
- Klient - osoba fizyczna lub prawna posiadająca zdolność do czynności prawnych w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierająca umowę z Firmą.
- Apartament - lokal mieszkalny opisany w ofercie przedstawionej na stronie internetowej.
- Formularz rezerwacyjny - dokument stanowiący formę rezerwacji apartamentu na pobyt czasowy.
- Zadatek – kwota stanowiąca część lub całość wpłaty Klienta za pobyt w apartamencie.
- Kaucja - suma pieniężna wpłacona przez Klienta przed przyjazdem na rachunek bankowy Firmy, stanowiąca zabezpieczenie kosztów z tytułu ewentualnych strat w wyposażeniu lub uszkodzeń w apartamencie, zwracana Klientowi do 7 dni po wyjeździe, jeżeli nie zostaną stwierdzone braki lub/i szkody w apartamencie.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Firma oświadcza, że jest uprawniona do świadczenia usług czasowego wynajmu apartamentów i domów na krótkotrwałe pobyty wypoczynkowe Klientów.
REZERWACJA
- Oferta dostępnych w Firmie apartamentów i domów znajduje się na stronie internetowej https://apartamenty-nad-morzem-gdynia.pl/
- Rezerwacji apartamentów można dokonać on-line na stronie https://apartamenty-nad-morzem-gdynia.pl/, drogą elektroniczną lub telefonicznie.
- Rezerwacja następuje po wypełnieniu przez Klienta formularza rezerwacyjnego on-line na stronie lub odesłania go drogą mailową.
OPŁATY
- Opłata za wynajem jest każdorazowo podana w formularzu rezerwacyjnym.
- Opłata zawiera obowiązujący 8% podatek od towarów i usług.
- Opłata za wynajem obejmuje:
- pobyt w apartamencie osób w liczbie ustalonej w formularzu;
- media zużywane przez Klienta;
- pranie pościeli i ręczników;
- sprzątanie końcowe.
- Opłata nie obejmuje:
- wyżywienia
- sprzątania dodatkowego
- dodatkowej wymiany pościeli i ręczników,
- pobytu zwierzęcia
- wypożyczenia łóżeczka dziecięcego
- opłaty klimatycznej.
- Klientowi, po 7 dniach pobytu w apartamencie, przysługuje bezpłatna wymiana ręczników. Warunkiem wymiany jest zgłoszenie przez Klienta do Firmy drogą mailową lub telefoniczną chęci wymiany.
ZASADY PŁATNOŚCI
- W przypadku dokonania rezerwacji online na stronie apartamenty-nad-morzem-gdynia.pl płatność odbywa się przy użyciu jednej z dostępnych form płatności on-line – karta płatnicza, przelew, BLIK. Po dokonaniu płatności Klient otrzyma podsumowanie rezerwacji wraz potwierdzeniem płatności.
- W przypadku rezerwacji telefonicznej lub za pomocą poczty e-mail, Klient otrzyma szczegółowe instrukcje dotyczące dokonania płatności. Nieopłacenie rezerwacji w ciągu 24 godzin skutkuje anulowaniem rezerwacji.
- W przypadku wyboru „płatności częściowej” Klient opłaca 15% kwoty w formie zadatku, a pozostałą kwotę do 45 dni przed przyjazdem. W przypadku nieopłacenia pozostałej kwoty w terminie 45 przed przyjazdem, rezerwacja zostanie anulowana, a środki nie zostana zwrócone.
ZMIANA REZERWACJI
- Klient może zmienić termin rezerwacji, pod warunkiem, że w nowym terminie będą dostępne apartamenty w standardzie zaakceptowanym przez Klienta, najpóźniej 45 dni przed ustaloną datą przyjazdu. Koszt zmiany terminu wynosi 15% ceny rezerwacji. Klient zobowiązany jest również dopłacić różnicę w cenie, jeśli takowa występuje, w chwili dokonania zmiany rezerwacji;
- W przypadku zmiany terminu rezerwacji i/lub apartamentu na tańszy wpłacona przez Klienta opłata nie podlega zwrotowi.
- W przypadku, gdy zgłoszona przez Klienta zmiana w dokonanej rezerwacji nie jest możliwa, rezerwacja obowiązuje i zostanie zrealizowana zgodnie z jej pierwotnymi zasadami.
ANULOWANIE REZERWACJI
- W przypadku anulowania rezerwacji, wpłacona kwota nie zostanie zwrócona.
- Firma może anulować rezerwację, w przypadku, gdy rezerwacja nie została opłacona przez Klienta we wskazanym w Formularzu terminie.
ZASADY ZAMELDOWANIA I WYMELDOWANIA W APARTAMENCIE
- Klient oczekiwany jest w apartamencie w pierwszym dniu pobytu określonym w rezerwacji, od godziny ustalonej przez Firmę, chyba że inaczej uzgodniono z Firmą przy dokonywaniu rezerwacji.
- Klient powinien opuścić apartament do godziny ustalonej przez Firmę/Zarządcę w dniu wyjazdu, chyba że inaczej uzgodniono z Firmą/Zarządcą przy dokonywaniu rezerwacji lub w trakcie pobytu.
- Odbiór kluczy do apartamentu przez Klienta następuje po wcześniejszym dokonaniu wszystkich opłat rezerwacyjnych, w tym również opłaceniu obowiązkowej kaucji (jeśli widnieje o niej informacja przy dokonywaniu rezerwacji). Do każdego apartamentu dostępny jest tylko jeden komplet kluczy.
- Klient po pełnym opłaceniu rezerwacji otrzymuje od Firmy instrukcje zameldowania/wymeldowania drogą mailową na adres podany w formularzu rezerwacyjnym, najpóźniej w dniu poprzedzającym datę zameldowania.
- W dniu wymeldowania klucze do apartamentu Klient zobowiązany jest przekazać klucze osobie wskazanej przez Firmę lub pozostawić w odpowiednim miejscu, zgodnie z instrukcją przesłaną przez Firmę. Brak zastosowania się do tej zasady może skutkować obciążeniem Klienta wszelkimi kosztami powstałymi z tego tytułu.
- Zameldowanie w apartamencie oznacza zakkceptowanie regulaminu.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ KLIENTA
- Po przejęciu apartamentu Klient ponosi pełną odpowiedzialność za znajdujące się w apartamencie elementy wyposażenia i wystroju.
- W przypadku stwierdzenia przez Klienta jakichkolwiek braków lub uszkodzeń apartamentu, Klient ma obowiązek ich zgłoszenia Firmie drogą mailową najpóźniej w ciągu 2 godzin po zameldowaniu. Spis elementów wyposażenia apartamentu znajduje się w opisie oferty i/lub na zdjęciach na stronie https://apartamenty-nad-morzem-gdynia.pl/.
- W przypadku stwierdzenia przez Firmę braków lub uszkodzeń w apartamencie, które nie zostały zgłoszone Firmie w ciągu 2 godzin od zameldowania, Klient ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody i braki w apartamencie.
- Klient realizujący rezerwację odpowiada podczas pobytu za zachowania wszystkich współlokatorów i osoby korzystające w tym czasie z apartamentu oraz wszelkie szkody, straty, brakujące elementy powstałe z winy użytkowników apartamentu.
ZASADY OBOWIĄZUJĄCE W TRAKCIE POBYTU
- Klient zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia apartamentu (tj. zamykania drzwi i okien, starannego przechowywania kluczy).
- W apartamencie może mieszkać maksymalnie tylko taka ilość osób, jaka została zadeklarowana w formularzu rezerwacyjnym.
- Zabrania się organizowania w apartamencie imprez, które zakłócają porządek w budynku.
- We wszystkich apartamentach obowiązuje cisza nocna między godziną 22.00 a 07.00 rano.
- Klient zobowiązany jest utrzymywać apartament, z którego korzysta w ramach rezerwacji, we właściwym stanie i standardzie – w takim, jakim został przez niego odebrany w pierwszym dniu pobytu.
- Palenie tytoniu i innych wyrobów tytonio-podobnych w apartamencie jest zabronione.
- Wcześniejszy niż określony w rezerwacji, wyjazd Klienta nie zobowiązuje Firmy do zwrotu jakiejkolwiek części opłaty za wynajem.
- Firma zastrzega sobie prawo, w przypadkach nagłych usterek lub innych zdarzeń losowych, do relokacji Klienta do innego obiektu o podobnym standardzie, wielkości i lokalizacji.
KARY UMOWNE
- W ciągu 48 godzin od wymeldowania Klienta, po zakończonym okresie najmu, zostaną przeprowadzone przez Firmę oględziny stanu wyposażenia apartamentu.
- Stwierdzenie braków i/lub uszkodzeń w apartamencie, uprawnia Firmę do potrącenia z kaucji należnego wynagrodzenia lub pobrania środków/żądania zapłaty od Klienta kwoty poniesionych strat w celu przywrócenia stanu oraz standardu apartamentu do stanu pierwotnego.
- Brak zgłoszenia przez Klienta uszkodzeń i/lub braków w apartamencie nie zwalnia Klienta z ewentualnej odpowiedzialności za nie.
- Za zgubienie kluczy Firma ma prawo obciążyć Klienta kosztami dorobienia kluczy i wymiany zamków.
- W przypadku szczególnego nieutrzymania przez Klienta czystości w apartamencie, które skutkować będzie koniecznością wykonania dodatkowych prac przez personel sprzątający, a sprzątanie przekroczy standardowy czas sprzątania apartamentu tj. 2 godziny, Firma ma prawo obciążyć Klienta opłatą dodatkową w kwocie 120 PLN za każdą dodatkową godzinę pracy personelu sprzątającego.
- Złamanie zakazu palenia w apartamencie skutkuje obciążeniem Klienta opłatą dodatkową w wysokości 500 PLN.
- Nieuzasadnione wezwanie pracowników Firmy skutkuje obciążeniem Klienta opłatą dodatkową w wysokości 150 PLN.
- W przypadku przyjazdu policji lub firmy ochroniarskiej z powodu nagannego zachowania Klienta lub osób zajmujących z nim apartament bądź skarg sąsiadów na w/w osoby, Firma ma prawo obciążyć Klienta dodatkową opłatą w wysokości 1000 PLN.
- Jeżeli po upływie terminu najmu albo po jego wypowiedzeniu Klient nadal używa apartamentu bez zgody Firmy, Klient zobowiązany jest do zapłaty odszkodowania za bezumowne korzystanie z apartamentu w wysokości 5 krotność opłaty dokonanej za rezerwację.
- W przypadku przebywania w apartamencie większej liczby osób od zadeklarowanej w formularzu rezerwacyjnym, stwierdzenia przez Firmę dewastacji i/lub rażącego naruszenia miru domowego, Firma uprawniona jest do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym lub/i żądania odpowiedniej dopłaty. W takim przypadku Klientowi nie przysługuje zwrot opłaty i innych kosztów wynajmu, także za czas, w którym z w/w przyczyn skrócony zostanie okres rezerwacji apartamentu
- W przypadku przyjazdu z psem, Klient jest zobowiązany do wyprowadzania zwierzęcia na smyczy i sprzątania po psie. W przypadku naruszeń Firma ma prawo obciążyć Klienta karą umowną w wysokości 500 PLN.
- Pozostawienie psa w apartamencie bez opieki - Firma ma prawo obciążyć Klienta karą umowną w wysokości 500 PLN
- Zajęcie dodatkowego miejsca parkingowego bez uzgodnienia - Firma ma prawo obciążyć Klienta karą umowną w wysokości 500 PLN
REKLAMACJA
- W razie stwierdzenia nieprawidłowości w trakcie pobytu w apartamencie, w stosunku do warunków określonych w rezerwacji, Klient ma prawo do złożenia reklamacji w trakcie pobytu lub do jednego dnia po jego zakończeniu. Po przekroczeniu tego terminu w/w uprawnienie Klienta wygasa, zaś reklamacje zostaną pozostawione bez rozpoznania.
- Reklamacje, skargi i wszelkie zażalenia należy przesyłać na adres: laba.ahoj.gdynia@icloud.com.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni roboczych od jej otrzymania przez Firmę. Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony drogą mailową o sposobie załatwienia reklamacji.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Klient otrzyma rekompensatę w wysokości proporcjonalnej do poniesionej i udokumentowanej szkody.
POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Klient podczas całego pobytu przez 24 godziny na dobę/7 dni w tygodniu może zgłaszać ewentualne awarie lub szkody w apartamencie pod numerem: +48731723271 lub mailowo na adres: laba.ahoj.gdynia@icloud.com.
- W przypadku, gdy Firma nie może wywiązać się ze złożonej przez Klienta rezerwacji, ma ona obowiązek zaoferować Klientowi apartament w tym samym terminie o podobnym standardzie. Jeżeli Klient nie zaakceptuje zmiany, Firma zobowiązuje się do zwrotu wszystkich wniesionych przez Klienta opłat. Nie dotyczy to okoliczności, za które Firma nie ponosi odpowiedzialności, a powstałe w wyniku siły wyższej tj. wojna, trzęsienie ziemi, powódź, epidemia, tsunami, pożar, decyzje władzy itp.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności powstałe podczas pobytu Klientów związane z pracami budowlanymi lub wykończeniowymi, jakie mogą być prowadzone na terenie obiektu, w którym usytuowany jest apartament, jak i wokół niego, przerwaniem z przyczyn niezależnych od apartamentu dostawy mediów (m.in. prądu, wody, c.o.), Internetu, telewizji, emisjami hałasu z nieruchomości sąsiednich.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności za utratę rzeczy pozostawionych przez Klienta w apartamencie, skradzionych z niego w wyniku włamania, uszkodzonych wskutek zdarzeń losowych, a także za ewentualne uszkodzenia samochodu na miejscu parkingowym.
- Wszelkie dane osobowe Klientów będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji rezerwacji oraz w celach marketingowych, zgodnie z postanowieniami Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r.
- Klient dokonując rezerwacji wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Firmy.
- W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mieć będą przepisy Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie spory pomiędzy Firmą a Klientem będą rozpatrywane zgodnie z przepisami prawa polskiego przez sąd właściwy dla siedziby Firmy.